Хубава е, но на АМ „Европа“ максималната скорост е 120 км/ч. Защо?

Лесният отговор е, защото не е точно магистрала, а не е точно магистрала, защото на места е прекалено тясна

,

П рез уикенда голям брой държавници се изсипа на АМ „Тракия“ да реже лентата на новата магистрала. Разбира се, честта се падна на един конкретен човек, който след това обясни, че строителството й се забавило заради безвремието на предишния кабинет.

Сега обаче става ясно, че на това „прекрасно“ съоръжение може да се кара със 120 км/ч максимална скорост, след като знаем, че максимално допустимата скорост на магистралите в България по закон е 140 км/ч. Нещо повече, оказва се, че има участъци, в които е забранено да се шофира с над 90 км/ч.

Простият извод е, че новата магистрала не е точно магистрала.

Защо? Защото пътят е проектиран с 25 см по-тесни ленти, става ясно от репортаж на NOVA.

Председателят на управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев обяснява, че трасето е проектирано през 2016 г. и още на чертеж е с 25 см по-тясно от приетото, за да може скоростта да е до 140 км/ч. Казано по друг начин: ми то така си беше.

„Разделителната ивица е малко по-тясна и лентите са по-тесни с 25 см. Това, от гледна точка на пътната безопасност, отговоря на около 120 км/ч и това ще позволява движението с тази скорост”, обяснява Вълчев.

Освен по АМ „Европа”, по-ниска скорост ще бъде наложена и по другите магистрали.

„Вероятно, сега като направим цялостно обследване, на някои места ще се наложи такова намаляване на скоростта. Най-вече това ще се случи на „Хемус”. Нормалната скорост за магистрала е 120 км/ч”, посочва още Вълчев.

Да попитаме ли риторично: защо нормалната скорост е 120 км/ч, според инж. Вълчев, а политиците не се съобразиха с това мнение и гласуваха максималната скорост да е 140 км/ч?

АМ Европа магистрали АПИ максимална скорост